Select Page

Blog

Realitat virtual i realitat augmentada: diferències, usos i finalitats

Realitat virtual i realitat augmentada: diferències, usos i finalitats

La realitat virtual (VR) i la realitat augmentada (AR) són dos conceptes que a vegades es poden confondre, però tenen finalitats diferents. La realitat virtual és una realitat artificial que es percep com a real i el seu objectiu és substituir la realitat que ens envolta a través de dispositius que ens facin creure que estem a un altre lloc. La realitat augmentada, en canvi, té per objectiu modificar i perfeccionar la realitat afegint-hi elements a través dels nostres sentits, però respectant la realitat que ens envolta en aquell moment.

PISA 2021 avaluarà el pensament computacional dels alumnes

PISA 2021 avaluarà el pensament computacional dels alumnes

PISA 2021 tindrà com a matèria principal de l’avaluació la competència matemàtica i inclourà per primera vegada preguntes que posaran a prova el pensament computacional dels alumnes. PISA és un programa impulsat per l’OCDE que cada tres anys avalua els alumnes que finalitzen l’educació obligatòria dels països participants amb l’objectiu de conèixer i avaluar l’eficàcia dels sistemes educatius d’aquests països a l’hora de preparar els seus alumnes per afrontar el seu futur.

Pol Llinas es proclama campió del Karel Challenge 2020

Pol Llinas es proclama campió del Karel Challenge 2020

Aquest dissabte es va celebrar la final de Karel Challenge, que enguany es va haver de fer online degut al COVID19. Es tracta d’un e-Sport creat per Codelearn que combina velocitat, estratègia i correcció a l’hora de programar. Els jugadors han de controlar un robot virtual, el Karel, en diferents escenaris on han de superar obstacles, agafar objectes i arribar a la sortida abans que els rivals. Després d’una primera ronda classificatòria i les diferents semifinals per centres, que van tenir lloc fa dues setmanes, dissabte es va celebrar la final d’aquesta competició de programació.

Obertes les inscripcions de la tercera edició de la Codeathlon

Obertes les inscripcions de la tercera edició de la Codeathlon

El proper 1 de juny comença la Codeathlon 2020 Summer Edition, que tindrà lloc fins el dia 27 de setembre, i a partir del 20 de maig podeu començar a inscriure-hi els vostres clans. Com a novetats destacades d’aquesta tercera edició de la Codeathlon, no hi haurà jornades presencials (seran totes online) i els clans jugaran dues rondes cada setmana: una de dilluns a divendres i una al llarg del cap de setmana. A més, es permetran fitxatges i canvis al llarg de tota la competició.

Les recomanacions de Codelearn: Ready Player One, d’Ernest Cline

Les recomanacions de Codelearn: Ready Player One, d’Ernest Cline

L’any 2044 la Terra es troba superpoblada i està patint una greu crisi econòmica i de combustibles fòssils, la qual cosa ha provocat un malestar social generalitzat. Per escapar d’aquesta dura realitat la gent s’ha refugiat a Oasis, un simulador de realitat virtual que va començar com un simple joc, però que ha anat evolucionant fins a esdevenir un món virtual complet. De fet, és tan complet que la població humana passa la major part de la seva vida en aquest simulador mitjançant ulleres virtuals i vestits sinàptics per controlar les seves representacions virtuals (els avatars), i ja gairebé ha abandonat el món real i els seus problemes.

Arxiu