Select Page

Codelearn Vic


 

Dades de Contacte:
Adreça Ronda Francesc Camprodon, núm.45
Telèfon 931 31 48 84
Correu electrònic vic@codelearn.cat

Activitats a Codelearn

A Codelearn fem diferents tipus d'activitats relacionades amb la programació i la robòtica, dirigides a nens i joves:

  • Classes extraescolars durant tot l’any, fent servir el mètode Codelearn
  • Campus i casals intensius (campus d'Estiu, Setmana Santa, Nadal... també online!)

Extraescolar

L'extraescolar dura tot l'any i està dirigida a nens i nenes entre 7 i 18 anys. No és necessari disposar de coneixements previs en robòtica i programació.

Si vols donar-te d'alta a l'extraescolar i rebre informació sobre les tarifes omple el següent formulari.

Inscripció a l'extraescolar

Campus i casals

Els campus i casals tenen una durada limitada a uns dies, i habitualment estan dirigits a nens i nenes entre 7 i 18 anys.

No és necessari disposar de coneixements previs en robòtica i programació.

Consulteu el detall de tots els cursos a sota del formulari d’inscripció.

Els campus marcats com a "Online" es faran per videoconferència, cadascú des de casa seva. En aquests casos, comproveu les necessitats tècniques a la descripció del campus.

Inscripció als campus

TOTAL: 0 €
A quins cursos et vols apuntar?
Mostrar campus: Presencials / Online / Tots
  • Crea el teu joc de Pokémon amb Scratch + info
  • Creació de Mods de Minecraft + info
    Online
    Online
  • Videojocs 3D amb Unity (Nivell 1) + info
    Online
    Online
    Online
  • Introducció a la programació amb el mètode Codelearn + info
    últimes places!
    últimes places!
    complet
    últimes places!
    últimes places!
    últimes places!
    últimes places!
  • Creació de jocs amb RPGMaker + info
    Online
  • Programació a Minecraft amb Scriptcraft + info
    Online
  • Introducció a Arduino + info
    Online
  • Minecraft amb Redstone + info
    Online
  • Robòtica amb Arduino i App Inventor + info
  • Introducció al Hacking/Seguretat + info
    Online
  • Introducció a la Intel·ligència Artificial + info
  • Crea el teu Esc@pe Room Digital + info

Tens targetes regal?
TOTAL: 0 €
Crea el teu joc de Pokémon amb Scratch

T'has parat a pensar mai com està fet per dins el clàssic joc de Pokémon? Doncs ara tindràs l'oportunitat de conèixer-ho de primera mà confeccionant la teva pròpia versió de Pokémon en Scratch!

Scratch 3 és un entorn de programació visual i multimèdia, destinat a la realització i la difusió de seqüències animades i l'aprenentatge de la programació. Ofereix una interfície intuïtiva i molt fàcil de comprendre, que els alumnes utilitzaran per crear els seus propis projectes, aprenent molt sobre la seva concepció.

Així, partint d'un joc conegut pels participants, s'introduiran conceptes relacionats amb el disseny i programació de videojocs.

En aquest curs l'alumne aprendrà a:

- Programar els nostres propis jocs usant la interfície de Scratch 3.
- Planificar les etapes de disseny d'un videojoc.
- Compartir els seus projectes amb la comunitat.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 27, 28, 29 i 30 de Juny, 1 de Juliol
Horari: De 9:30 a 13:30
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 120€
Edat recomanada: A partir de 8 anys

 
Creació de Mods de Minecraft

Minecraft és un joc 3D open-ended, és a dir, que no està restringit a límits, sinó que ens permet construir i crear el que vulguem.

Els mods són canvis i alteracions creats per la comunitat de jugadors, que enriqueixen l'experiència del joc. A més són molt populars entre els nens, ja que permeten gaudir de molts minijocs diferents, receptes, armes, etc.

Amb aquest curs l'alumne aprendrà a utilitzar un entorn de desenvolupament dels mods, McCreator. És fàcil d'usar i permet crear nous blocs, estructures, mobs o màquines sense necessitat de saber programar.

A través d'aquest curs, l'alumne aprendrà a:

- Utilitzar un entorn de desenvolupament per crear mods d'un sol jugador.
- Introduir-nos a Java, per permetre animar els mods que creem.
- Utilitzar un servidor de Minecraft mitjançant comandes i aplicar-li mods.

IMPORTANT: Per realitzar aquest curs és necessari que l'alumne disposi d'una llicència de Minecraft Java Edition des del primer dia d'activitat i que en conegui les claus d'accés.
Si no es disposa de llicència cal adquirir-la a https://www.minecraft.net/en-us/get-minecraft, assegurant-se d'escollir l'opció Java Edition.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 27, 28, 29 i 30 de Juny, 1 de Juliol
Horari: 09:30h a 13:00h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys


Dates: 18, 19, 20, 21 i 22 de Juliol
Horari: 16:00h a 19:30h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys

A continuació s'especifiquen els requisits a tenir en compte per poder apuntar-se a aquest campus ONLINE:

- Equips no permesos:

Chromebooks NO / Linux NO / Mac NO

- Requeriments Mínims del PC

Sistema Operatiu: Mínim Windows 7
Intel i5
Mínim 4 Gb de Memòria RAM
Tarja gràfica amb OpenGL, DirectX 9 o superior
Java 8 o superior

 
Videojocs 3D amb Unity (Nivell 1)

Unity és la plataforma de desenvolupament de jocs més important de l'actualitat. Un gran punt d'inici per als més joves que volen començar a crear els seus propis videojocs.

En aquest curs l'alumne aprendrà a:

- Entendre la interfície de Unity.
- Crear un nou projecte.
- Visual Scripting (i una mica de C/C# si hi ha temps).
- Gestionar el terreny, entorns i models 3D i 2D.
- Com funciona la física dins dels jocs.
- Aplicar efectes de llums, ombres i materials.
- Gestionar imatges amb GIMP.

Requisits:

Degut a què en aquest campus es farà ús del software Unity, existeixen uns requisits mínims per als equips dels alumnes assistents.

- 15 Gb d'espai lliure al disc.
- 4 Gb de memòria RAM.
- Windows 7 o superior o MacOS X 10.8 o superior.
- Targeta gràfica amb DX9 o DX11.

Requisits recomanats:

- 15 GB d'espai lliure al disc.
- 8 GB de memòria RAM.
- Windows 7 o superior o MacOSX 10.8 o superior.
- Targeta gràfica amb DX9 o DX11.
- Targeta gràfica INTEL GRAPHIC 4000 o superior, o Nvidia o ATI amb un 1G VRAM dedicada o superior.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 27, 28, 29 i 30 de Juny, 1 de Juliol
Horari: 09:30h a 13:00h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys


Dates: 4, 5, 6, 7 i 8 de Juliol
Horari: De 9:30 a 13:30
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 120€
Edat recomanada: A partir de 12 anys


Dates: 11, 12, 13, 14 i 15 de Juliol
Horari: 16:00h a 19:30h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys


Dates: 25, 26, 27, 28 i 29 de Juliol
Horari: 09:30h a 13:00h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys

A continuació s'especifiquen els requisits a tenir en compte per poder apuntar-se a aquest campus ONLINE:

- Equips no permesos:

Chromebooks NO

- Requeriments Mínims del PC

Sistema Operatiu: Mínim Windows 7, MacOs Sierra 10.12.6, Ubuntu 18.04
Intel i5
Mínim 4 Gb de Memòria RAM
15 Gb de disc dur lliures
Tarja gràfica amb OpenGL, DirectX 11 o superior

 
Introducció a la programació amb el mètode Codelearn

Amb aquest curs intensiu els alumnes començaran a treballar amb el nostre mètode, que els permet aprendre a programar d'una manera amena i divertida, alhora que estimulen la seva intel·ligència i creativitat.

Amb les activitats que es realitzaran durant el curs, els alumnes s'iniciaran en el camí del pensament computacional i aprendran a comprendre mecanismes i conceptes informàtics. Això els ajudarà a solucionar problemes i incorporar la lògica en situacions del dia a que utilitza mecanismes i conceptes informàtics.

En concret, els alumnes aprendran a:

- Resoldre petits problemes de programació amb els llenguatges introductoris Logo i Karel.
- Conèixer alguns dels robots que usem al mètode Codelearn.
- Entendre què és el llenguatge binari i començar a realitzar conversions entre números decimals i binaris.
- Realitzar activitats que els hi permetin treballar l'enginy, el raonament i la creativitat.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 27, 28, 29 i 30 de Juny, 1 de Juliol
Horari: De 16:00 a 19:00
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 85€
Edat recomanada: A partir de 8 anys Queden poques places!


Dates: 4, 5, 6, 7 i 8 de Juliol
Horari: De 16:00 a 19:00
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 85€
Edat recomanada: A partir de 8 anys Queden poques places!


Dates: 11, 12, 13, 14 i 15 de Juliol
Horari: De 16:00 a 19:00
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 85€
Edat recomanada: A partir de 8 anys
No queden places. Pots contactar amb el centre per demanar entrar en llista d'espera, per si se n'allibera alguna o s'obren grups nous.


Dates: 18, 19, 20, 21 i 22 de Juliol
Horari: De 16:00 a 19:00
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 85€
Edat recomanada: A partir de 8 anys Queden poques places!


Dates: 25, 26, 27, 28 i 29 de Juliol
Horari: De 16:00 a 19:00
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 85€
Edat recomanada: A partir de 8 anys Queden poques places!


Dates: 1 i 2 de Setembre
Horari: De 16:00 a 19:00
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 35€
Edat recomanada: A partir de 8 anys Queden poques places!


Dates: 5, 6, 7, 8 i 9 de Setembre
Horari: De 16:00 a 19:00
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 85€
Edat recomanada: A partir de 8 anys Queden poques places!

 
Creació de jocs amb RPGMaker

RPGMaker és un programa que permet crear rpgs (jocs de tipus rol) en 2D sense necessitat de programar, i que utilitza Ruby o JavaScript com a llenguatge de programació. Té una interfície atractiva i els resultats que genera són escalables a diverses plataformes.

L'entorn de RPGMaker permet personalitzar cada aspecte dels nostres jocs mitjançant una interfície fàcil, convertint-se en una eina molt interessant tant per a creadors de jocs novells com també per a creadors amb més experiència.

En aquest curs l'alumne aprendrà a:

- Instal·lar i posar en funcionament l'entorn de RPGMaker
- Entendre l'estructura dels jocs RPGMaker.
- Crear mapes del joc.
- Crear els personatges del joc.
- Crear equipaments i elements del joc.
- Crear interaccions amb els enemics del joc.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 4, 5, 6, 7 i 8 de Juliol
Horari: 09:30h a 13:00h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys

A continuació s'especifiquen els requisits a tenir en compte per poder apuntar-se a aquest campus ONLINE:

- Equips no permesos:

Chromebooks NO / Linux NO / Mac NO

- Requeriments Mínims del PC

Sistema Operatiu: Mínim Windows 7
Intel i5
Mínim 2 Gb de RAM
Tarja Gràfica amb OpenGL, DirectX 9 o superior

 
Programació a Minecraft amb Scriptcraft

Minecraft és un joc 3D open-ended, és a dir, que no està restringit a límits, sinó que ens permet construir i crear el que vulguem.

Minecraft es pot ampliar i estendre usant Mods (o modificacions), que són fragments addicionals de codi que li podem afegir al joc. Scriptcraft és un d'aquests Mods que permet estendre Minecraft, usant el llenguatge de programació JavaScript.

A través d'aquest curs els alumnes aprendran a:

- Instal·lar i posar en funcionament el nostre propi servidor de Minecraft.
- Crear el nostre propi món mitjançant la programació.
- Donar permisos perquè altres jugadors puguin visitar el nostre món de Minecraft.

IMPORTANT: Per realitzar aquest curs és necessari que l'alumne disposi d'una llicència de Minecraft Java Edition des del primer dia d'activitat i que en conegui les claus d'accés.
Si no es disposa de llicència cal adquirir-la a https://www.minecraft.net/en-us/get-minecraft, assegurant-se d'escollir l'opció Java Edition.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 4, 5, 6, 7 i 8 de Juliol
Horari: 09:30h a 13:00h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys

A continuació s'especifiquen els requisits a tenir en compte per poder apuntar-se a aquest campus ONLINE:

- Equips no permesos:

Chromebooks NO / Linux NO / Mac NO

- Requeriments Mínims del PC

Sistema Operatiu: Mínim Windows 7
Intel i5
Mínim 4 Gb de Memòria RAM
Tarja gràfica amb OpenGL, DirectX 9 o superior
Java 8 o superior

 
Introducció a Arduino

Arduino és una plataforma de codi obert, molt popular actualment, amb la qual es poden crear objectes electrònics interactius com ara robots o sistemes domotitzats.

Amb aquest Campus els alumnes veuran els principis bàsics d'electrònica per a poder manipular la plataforma d'Arduino, i desenvoluparan alguns projectes pràctics amb els que veuran un ventall de possibilitats de tot el que poden arribar a fer amb aquest dispositiu.

En aquest campus l'alumne aprendrà a:

- Començar a treballar amb la placa Arduino i el seu entorn de programació.
- Reconèixer alguns dels components bàsics dels circuits elèctrics.
- Dissenyar, muntar i programar petits projectes d'electrònica.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 4, 5, 6, 7 i 8 de Juliol
Horari: 16:00h a 19:30h
Lloc: Online
Preu: 140€ (+30€ material Arduino)
Edat recomanada: A partir de 12 anys

 
Minecraft amb Redstone

Minecraft és un joc 3D open-ended, és a dir, que no està restringit a límits, sinó que ens permet construir i crear el que vulguem.

Redstone fa possible la creació de projectes amb l'ús d'interruptors, botons, palanques, plaques de pressió i portes lògiques que es poden combinar amb portes, rails de vagoneta i / o dinamita. Aquests elements poden usar-se si es troben adjacents els uns dels altres, o també, usant el conductor d'Redstone a majors distàncies.

Mitjançant la pols de Redstone, les torxes, repetidors i / o comparadors, es poden dissenyar molts tipus de rèpliques operatives de sistemes electrònics del món real, com podrien ser les portes lògiques.

A través d'aquest curs, l'alumne aprendrà a:

- Introduir el concepte d'energia a Minecraft.
- Dissenyar i construir projectes mòbils mitjançant Redstone.
- Entendre el concepte de portes lògiques i sensors, i veure la seva aplicació a Minecraft.

IMPORTANT: Per realitzar aquest curs és necessari que l'alumne disposi d'una llicència de Minecraft Java Edition des del primer dia d'activitat i que en conegui les claus d'accés.
Si no es disposa de llicència cal adquirir-la a https://www.minecraft.net/en-us/get-minecraft, assegurant-se d'escollir l'opció Java Edition.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 11, 12, 13, 14 i 15 de Juliol
Horari: De 9:30 a 13:30
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 120€
Edat recomanada: A partir de 10 anys


Dates: 11, 12, 13, 14 i 15 de Juliol
Horari: 09:30h a 13:00h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 12 anys

A continuació s'especifiquen els requisits a tenir en compte per poder apuntar-se a aquest campus ONLINE:

- Equips no permesos:

Chromebooks NO / Linux NO / Mac NO

- Requeriments Mínims del PC

Sistema Operatiu: Mínim Windows 7
Intel i5
Mínim 4 Gb de Memòria RAM
Tarja gràfica amb OpenGL, DirectX 9 o superior
Java 8 o superior

 
Robòtica amb Arduino i App Inventor

En aquest Campus es crearà un robot de la dimensió d'un estoig. Enganxarem els motors, es soldarà i es connectarà tot això a un dispositiu Arduino dotat de Bluetooth.

Però ... com es controlarà?

Doncs el robot serà radiocontrolat amb una APP pel mòbil que crearà el propi alumne. L'alumne farà servir el Bluetooth del mòbil i dades internes que aquest ens proporciona com, per exemple, les del inclinòmetre, de manera que com més es va inclinant el mòbil més girarà el robot.

En concret, els alumnes aprendran a:

- Construir amb les seves pròpies mans un robot amb components electrònics reals.
- Conèixer i començar a treballar amb una placa Arduino i el seu entorn de programació.
- Conèixer i començar a treballar amb l'aplicació AppInventor per al disseny d'aplicacions mòbils.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 18, 19, 20, 21 i 22 de Juliol
Horari: De 9:30 a 13:30
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 120€ (+35€ robot Arduino)
Edat recomanada: A partir de 12 anys

 
Introducció al Hacking/Seguretat

La seguretat dels sistemes informàtics és un element clau per a la seguretat de totes les nostres dades.

La gran quantitat de serveis que s'ofereixen a través d'Internet fa que sigui de vital importància assegurar els nostres equips i sistemes contra els atacs dels hackers.

Però, per estar preparat per a aquests problemes, primer cal posar-se en la pell d'un hacker i analitzar o explotar la seguretat del nostre sistema.

L'objectiu del campus és aprendre a protegir-nos, no atacar cap sistema extern.

En aquest campus els alumnes faran una introducció i aprendran de què parlem quan parlem de:

- Conceptes bàsics, tipus d'atacs i plataformes d'entrenament.
- Cercar un vector d'atac. Localització i anàlisi d'un objectiu, traçant rutes i escanejant ports.
- Escaneig de vulnerabilitats, explotació d'aquestes, atacs contra paraules de pas i contramesures.
- Hacking de xarxes, man in the middle, sniffers, phising, navegació anònima, etc.
- Hacking de servidors web.
- Hacking d'aplicacions.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 18, 19, 20, 21 i 22 de Juliol
Horari: 09:30h a 13:00h
Lloc: Online
Preu: 140€
Edat recomanada: A partir de 14 anys

 
Introducció a la Intel·ligència Artificial

El terme Intel·ligència Artifical (IA) està molt de moda actualment: aplicat als jocs, a les pel·lícules, al càlcul de riscos, etc. Però, ben bé a què ens referim quan en parlem?

La intel·ligència artificial és una part de la informàtica dedicada a permetre que les màquines (habitualment un computador) prenguin decisions intel·ligents o, si més no, es comportin com si tinguessin una intel·ligència semblant a la humana.

En aquest campus l'alumne aprendrà:

- Què és la IA i conceptes relacionats amb ella
- On s'aplica la IA
- Desenvolupar petits codis que simulin comportaments d'IA

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 25, 26, 27, 28 i 29 de Juliol
Horari: De 9:30 a 13:30
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 120€
Edat recomanada: A partir de 14 anys

 
Crea el teu Esc@pe Room Digital

Els Esc@pe Rooms són un fenomen d'actualitat conegut per tots els públics: llocs on un ​mestre de joc o “game master” (que dirigeix el joc) rep un grup, i té en compte una ​història amb algun ​enigma no resolt. Convida als ​participants a ​investigar-ho ​en una habitació, de la qual ​sortiran ... només si resolen el misteri​.

L'objectiu d'aquest campus és clar: aconseguir fer un Esc@pe Room digital.

A més de fomentar la creativitat i conèixer la pròpia temàtica del campus, els alumnes treballaran un seguit d'habilitats que, a través de la tecnologia, aconseguiran digitalitzar una activitat nascuda en el món presencial i fer-la molt més ubiqua a partir d’una història iuns personatges en un entorn digital.

Afegir que per donar un toc més realista els alumnes també s’iniciaran a l’electrònica i aprendran com treballar i programar una placa Arduino amb l’objectiu de connectar “coses” al projecte.

Quan i on tindrà lloc?

Dates: 1 i 2 de Setembre
Horari: De 9:30 a 13:30
Lloc: Codelearn Vic
Preu: 50€ (+30€ Kit Arduino)
Edat recomanada: A partir de 10 anys

 

Imatges del Centre

Ús de cookies

Codelearn.cat utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si segueixes navegant entenem que ho acceptes. Més informació

ACEPTAR