Èxit de participació a la primera activitat Schrödinger de la Codeathlon

Un clan participant a l'activitat de la Codeathlon

Aquest dissabte es va celebrar la primera activitat Schrödinger de la Codeathlon Winter Edition 2020, la primera activitat presencial no presencial de la nostra lliga de programació i robòtica. Per adaptar-nos a la situació actual provocada per la pandèmia, l’organització de la Codeathlon va treballar durant moltes setmanes en la creació d’una divertida activitat STEAM en format online, que va comptar amb la participació d’un total de 128 alumnes i va finalitzar amb els clans “La Serreta” i “los pros program” proclamant-se com a guanyadors de l’activitat.

Al llarg del dissabte, els equips participants es van anar connectant a una sala de videoconferències segons l’horari que se’ls havia assignat prèviament. Un cop dins, el professor de Codelearn que hi havia a cada sala els proporcionava l’enllaç necessari per accedir a la web l’activitat, una original barreja entre un room escape, un joc de rol i un joc de tria la teva aventura. Un missatge de veu de la Intel·ligència Artificial del Canari Centenari donava la benvinguda als nostres alumnes, que un cop van poder veure el format d’aquest missatge ja van deduir que l’aventura que els esperava aquesta vegada tindria lloc a l’espai.

“Fosfà a Venus. És viable habitar el planeta?” era el titular que donava pas a la història d’un grup de científics i la seva expedició a Venus per comprovar sobre el terreny si seria possible que els humans visquéssim a aquell planeta. L’arribada de l’expedició a Venus és plena de complicacions, la primera d’elles la impossibilitat d’entrar a l’Estació Espacial, i és aquí quan els clans participants van esdevenir part del grup de científics i van haver de començar a prendre decisions que els durien a haver de superar uns reptes o uns altres en funció de les seves eleccions. Aquests reptes eren exercicis a partir dels quals els alumnes havien de treballar les matemàtiques, el pensament lògic, la programació i altres habilitats.

Finalment, “La Serreta” i “los pros program” van ser els clans que van aconseguir superar totes les proves amb èxit i arribar al final de l’aventura en el menor temps possible. La propera jornada especial de la Codeathlon Winter Edition 2020 tindrà lloc el 27 de febrer de 2021 i serà també la jornada final, de manera que al final de l’activitat coneixerem els guanyadors d’aquesta edició. Mentrestant, els clans seguiran competint entre ells amb els dos reptes de setmanals de la plataforma.