Blog
La pandèmia accelera el creixement del sector TIC
Cada vegada hi ha més llocs de feina relacionats amb la tecnologia i l’arribada del coronavirus va accentuar les diferències entre el sector tecnològic i altres sectors de treball. Durant la pandèmia l’ocupació al sector TIC no només no s’ha vist afectada negativament, com malauradament sí que ha passat en altres sectors, sinó que ha continuat creixent. La tendència a l’alça va començar abans de la pandèmia i aquesta només l’ha accelerat des del març de 2020, quan la tecnologia va passar a tenir un paper encara més important a les nostres vides.
Què és un algoritme?
La paraula algoritme (o algorisme) apareix cada dia més sovint a les nostres converses. Parlem de l’algoritme de Google, Instagram o Netflix, se’n fa ressò diàriament a notícies relacionades amb la tecnologia i la societat, es produeixen documentals al voltant d’aquesta idea, es qüestiona el pes que tenen dins les nostre vides i el control que poden exercir sobre les nostres decisions… Però, sabem realment què és un algoritme? Des de quan existeixen i com ens afecten?
Microsoft aposta per Barcelona, la Xina aplica restriccions per a menors i altres notícies de setembre
El creixement del sector TIC, l’aposta de Microsoft per Barcelona, la mort de Clive Sinclaire i les restriccions a la Xina per a menors d’edat pel que fa a l’ús de les xarxes i el consum de videojocs online. Comentem les notícies de setembre 2021.
Codeathlon Summer 2021: guanyadors de la lliga de programació i robòtica
La Codeathlon és una lliga de programació i robòtica per equips on poden participar tots els alumnes de Codelearn menors de 18 anys. Cada setmana, els clans participants s’enfronten entre ells i han de superar diferents reptes de programació.
Aprendre les habilitats del segle XXI amb una extraescolar tecnològica
Totes les extraescolars tenen un impacte molt positiu sobre el desenvolupament social i cognitiu dels nens i nenes, però n’hi ha de molt diferents i el més important és escollir una activitat amb la qual els infants gaudeixin i s’ho passin bé mentre treballen diferents habilitats que poden reforçar i ampliar tot allò que aprenen a l’escola. En aquest sentit, les extraescolars de programació i robòtica són una activitat de tipus cognitiu a partir de la qual els infants aprenen habilitats transversals i alhora treballen una de les habilitats tècniques més importants per al seu futur: la programació.