Blog
Nova aventura de Go, els escacs de l’Orient
Aquest estiu estrenem nova aventura a la plataforma, que s’obrirà a finals d’aquesta setmana. La Summer League d’aquest any serà de Go, un joc mil·lenari que té els seus orígens a la Xina, a poc a poc es va anar popularitzant al Japó i la resta de països asiàtics i es considera l’equivalent dels escacs a l’Orient. Es tracta d’un joc molt útil per treballar el pensament computacional que es juga en un tauler de 19×19 línies.
Nou centre Codelearn: l’extraescolar de programació, robòtica i pensament computacional arriba a Rubí!
Codelean Rubí s’inaugura oficialment aquest dilluns, 19 de juny de 2020, amb l’inici dels Campus Tecnològics d’Estiu. El centre s’estrena amb el Campus de Matemàgia, el primer torn del qual ja té totes les places ocupades, i oferirà diferents casals tecnològics durant tot l’estiu, alguns dels quals s’impartiran de manera online. Programació de videojocs, robòtica amb Lego Mindstorms, Curs de Youtubers, Programació a Minecraft, Introducció a la Impressió 3D, Arduino… Si teniu entre 7 i 18 anys, tot això i molt més us espera aquest estiu a Codelearn Rubí!
Realitat virtual i realitat augmentada: diferències, usos i finalitats
La realitat virtual (VR) i la realitat augmentada (AR) són dos conceptes que a vegades es poden confondre, però tenen finalitats diferents. La realitat virtual és una realitat artificial que es percep com a real i el seu objectiu és substituir la realitat que ens envolta a través de dispositius que ens facin creure que estem a un altre lloc. La realitat augmentada, en canvi, té per objectiu modificar i perfeccionar la realitat afegint-hi elements a través dels nostres sentits, però respectant la realitat que ens envolta en aquell moment.
PISA 2021 avaluarà el pensament computacional dels alumnes
PISA 2021 tindrà com a matèria principal de l’avaluació la competència matemàtica i inclourà per primera vegada preguntes que posaran a prova el pensament computacional dels alumnes. PISA és un programa impulsat per l’OCDE que cada tres anys avalua els alumnes que finalitzen l’educació obligatòria dels països participants amb l’objectiu de conèixer i avaluar l’eficàcia dels sistemes educatius d’aquests països a l’hora de preparar els seus alumnes per afrontar el seu futur.
Pol Llinas es proclama campió del Karel Challenge 2020
Aquest dissabte es va celebrar la final de Karel Challenge, que enguany es va haver de fer online degut al COVID19. Es tracta d’un e-Sport creat per Codelearn que combina velocitat, estratègia i correcció a l’hora de programar. Els jugadors han de controlar un robot virtual, el Karel, en diferents escenaris on han de superar obstacles, agafar objectes i arribar a la sortida abans que els rivals. Després d’una primera ronda classificatòria i les diferents semifinals per centres, que van tenir lloc fa dues setmanes, dissabte es va celebrar la final d’aquesta competició de programació.