Blog

Què és un algoritme?
La paraula algoritme (o algorisme) apareix cada dia més sovint a les nostres converses. Parlem de l’algoritme de Google, Instagram o Netflix, se’n fa ressò diàriament a notícies relacionades amb la tecnologia i la societat, es produeixen documentals al voltant d’aquesta idea, es qüestiona el pes que tenen dins les nostre vides i el control que poden exercir sobre les nostres decisions… Però, sabem realment què és un algoritme? Des de quan existeixen i com ens afecten?

Microsoft aposta per Barcelona, la Xina aplica restriccions per a menors i altres notícies de setembre
El creixement del sector TIC, l’aposta de Microsoft per Barcelona, la mort de Clive Sinclaire i les restriccions a la Xina per a menors d’edat pel que fa a l’ús de les xarxes i el consum de videojocs online. Comentem les notícies de setembre 2021.

Codeathlon Summer 2021: guanyadors de la lliga de programació i robòtica
La Codeathlon és una lliga de programació i robòtica per equips on poden participar tots els alumnes de Codelearn menors de 18 anys. Cada setmana, els clans participants s’enfronten entre ells i han de superar diferents reptes de programació.

Aprendre les habilitats del segle XXI amb una extraescolar tecnològica
Totes les extraescolars tenen un impacte molt positiu sobre el desenvolupament social i cognitiu dels nens i nenes, però n’hi ha de molt diferents i el més important és escollir una activitat amb la qual els infants gaudeixin i s’ho passin bé mentre treballen diferents habilitats que poden reforçar i ampliar tot allò que aprenen a l’escola. En aquest sentit, les extraescolars de programació i robòtica són una activitat de tipus cognitiu a partir de la qual els infants aprenen habilitats transversals i alhora treballen una de les habilitats tècniques més importants per al seu futur: la programació.

Codelearn, molt més que una extraescolar de robòtica
A diferència d’altres extraescolars tecnològiques, a Codelearn no ens centrem en un únic programa o llenguatge, sinó que volem que els infants i adolescents adquireixin unes competències i unes habilitats que els durin tota la vida. El pla d’estudis segueix un ordre lògic i ha estat dissenyat per diferents experts en tecnologia i educació.