Select Page

El dissabte 29 de maig es va celebrar la final del Karel Challenge, que per segon any consecutiu es va fer de manera online degut a la situació actual i les mesures establertes contra la COVID19. La competició combina estratègia, velocitat i precisió a l’hora de programar, ja que cada participant ha de guiar el seu robot virtual al llarg de diferents recorreguts on ha de superar obstacles, agafar objectes i trobar la sortida abans que els rivals.

Després d’haver superat les primeres rondes i les semifinals per centre, 39 finalistes Junior i 75 finalistes Senior arribaven a la final de dissabte amb el dubte de quines serien les novetats de l’edició d’enguany, que els suposarien encara més dificultats per arribar a la sortida.

Als mapes nous que van anar descobrint al llarg de la jornada, la sorpresa principal va ser la boira que cobria totalment alguns dels mapes finals i que impedia veure el recorregut, els objectes que havien d’agafar, els teleports per moure’s a través del mapa i la sortida de cadascun d’ells. Però la boira no era l’única sorpresa que els esperava, ja que també hi havia nous obstacles invisibles que només s’activaven quan hi passaven per damunt i que executaven instruccions no escrites que creaven confusió als robots Karel.

Desfer-se de la boira, desxifrar el comportament d’aquests obstacles invisibles per reprogramar-los, agafar els beepers i col·locar-los allà on tocava i descobrir on era la sortida no va ser gens fàcil per als participants mentre el Black Karel passejava pel mateix recorregut, que s’omplia de bombes, o els rivals de la partida es defensaven i intentaven allargar la partida activant el Global Reset i posant els marcadors a zero per tornar a començar.

La jornada es va dividir principalment en dues parts, de les quals se’n va fer un seguiment en directe a través del canal de Twitch de Codelearn. Al matí, els participants de la categoria Junior van enfrontar-se entre ells al llarg de set rondes i arribat el migdia els quatre primers classificats van disputar la partida final. El Pau Noguer (Codelearn Banyoles), el Pau Torné (Codelearn Girona), l’Eloi Gallench (Codelearn Banyoles) i el Roger Soler (Codelearn Online) van ser els quatre finalistes i finalment el Pau Noguer va ser qui es va endur la victòria de la Final Junior i la Nintendo Switch que hi havia com a premi per al primer classificat.

Els participants Senior també van estar jugant entre ells al llarg de matí en una primera fase tipus lliga que es va allargar fins ben entrada la tarda. L’hora de la veritat va començar amb la Final a 16, amb quatre partides simultànies de les quals només el guanyador de cadascuna aconseguiria passar a la partida final. Finalment, el Pol Llinas (Codelearn Lleida), l’Elias Amaach (Codelearn Manresa), l’Albert Martí (Codelearn Banyoles) i el David Petitbó (Codelearn Gavà) es van enfrontar en una última partida a la Final Senior. L’Elias Amaach va guanyar la final i es va proclamar campió del Karel Challenge 2021, aconseguint així la PlayStation 5 que hi havia en joc.

Ús de cookies

Codelearn.cat utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si segueixes navegant entenem que ho acceptes. Més informació

ACEPTAR