Aquest dissabte es va celebrar la gran final presencial del Karel Challenge 2022. En total, més de 90 joves programadors es van apropar a la Facultat d’Informàtica de Barcelona preparats per intentar superar l’última fase de la competició de programació més emocionant de Codelearn. La velocitat, l’estratègia i la precisió a l’hora de programar són les claus per guanyar, tres habilitats que tots els participants ens van demostrar al llarg de la jornada. Tanmateix, només un participant de cada categoria podia proclamar-se guanyador i els campions d’aquest any van ser l’Antonio Gómez a la categoria Sènior i el Roger Soler a la categoria Júnior.
Eren prop de les 10 del matí quan els primers participants de la Final Júnior entraven a l’Edifici A6 de la FIB per recollir les seves acreditacions i preparar-se per competir. Les primeres partides van començar a les 10.30h i els jugadors es van haver d’enfrontar al llarg de cinc rondes en què es jugaven diferents partides simultànies de quatre jugadors cadascuna. Cada jugador tenia un petit robot Karel d’un color diferent i havia de guiar-lo a través del mapa assignat a la partida per tal que el seu robot fos el primer dels quatre que aconseguís arribar a la sortida després de recollir tots els beepers i esquivar els obstacles que es trobava pel camí.
Els quatre primers classificats es van quedar sols a l’aula per jugar la partida final cap a la una del migdia. El Martí Valeri (Eixample Dret), el Roger Soler (Online), el Martí Caselles (Banyoles) i el Pau Felguera (Sabadell) van ser els quatre jugadors que van arribar a la Final a 4 i es van enfrontar a l’últim mapa del matí. Finalment, el Roger Soler va ser el més ràpid i es va proclamar guanyador de la Final Júnior. El seu premi va ser una Nintendo Switch, un trofeu de campió i 15.000 punts que es podrà gastar com vulgui a la plataforma de Codelearn. La resta de participants de la partida final es van endur 10.000 punts i un teclat gaming.
Després de dinar era el torn dels més grans i les partides de la Final Sènior van començar a les 16h. La mecànica del joc era exactament la mateixa que al matí, però en aquest cas vam poder veure com els mapes es complicaven una mica més i s’adaptaven a les habilitats dels finalistes de més de 12 anys. Bombes, boira, teleports, l’ús del global reset per part dels rivals… Arribar a la sortida no era gens fàcil amb tots aquests obstacles i dificultats (de fet, algunes partides van esgotar el límit de temps), però els més espavilats les van superar totes i al final de la tarda els quatre primers classificats s’asseien a la mateixa taula per jugar la final. El Lluc Pujol (Banyoles), l’Antonio Gómez (Les Corts), el Dani Barrera (Sabadell) i el Manel Abizanda (Manresa) van ser els protagonistes de la partida final i el més ràpid va ser l’Antonio Gómez, guanyador de la categoria Sènior del Karel Challenge 2022. Gràcies a la seva actuació a la final es va endur un portàtil gaming, el trofeu de campió de la seva categoria i 40.000 punts a la plataforma, mentre que els altres tres participants de la partida final van aconseguir 30.000 punts i una tablet.
Tots els participants de les dues categories es van endur una medalla de finalistes, una samarreta de la FIB i un petit obsequi de Codelearn. A més, durant les entregues de premis també es van sortejar altres regals entre tots els finalistes: cubs de rubik, kits d’Arduino, teclats i ratolins gaming, monitors, un mòbil, un portàtil i cadires gaming, entre altres. La jornada presencial va anar molt bé i tots els participants van demostrar un gran nivell i molta esportivitat, per la qual cosa volem agrair la participació de tots els finalistes i l’assistència i el suport de les seves famílies, així com la col·laboració de la FIB – UPC per fer possible l’organització d’aquesta final.
Karel Challenge Online
Si no voleu esperar fins l’any que vinent, us recordem que aquest any organitzem una segona competició de Karel Challenge en modalitat 100% online i que encara us hi podeu inscriure a través d’aquest enllaç. Les inscripcions seran obertes fins al 19 de juny, però com més dies hi participeu més possibilitats tindreu d’arribar a la final del 2 de juliol. El guanyador (categoria única) s’endurà un telèfon Google Pixel 6 i 30.000 punts i la resta de participants aconseguiran més o menys punts en funció de la seva posició a la classificació final.
El funcionament del joc és exactament el mateix que a la competició presencial, però en aquest cas es permet l’ús de codi prèviament guardat, extensions de navegador, macros i recursos similars, ja que a la modalitat online es considera legal tot allò que no ataqui el servidor ni altres rivals i que no modifiqui el codi font del joc ni les regles que segueix.