Pol Llinas es proclama campió del Karel Challenge 2020

Partida final del Karel Challenge 2020

Aquest dissabte es va celebrar la final de Karel Challenge, que enguany es va haver de fer online degut al COVID19. Es tracta d’un e-Sport creat per Codelearn que combina velocitat, estratègia i correcció a l’hora de programar. Els jugadors han de controlar un robot virtual, el Karel, en diferents escenaris on han de superar obstacles, agafar objectes i arribar a la sortida abans que els rivals. Després d’una primera ronda classificatòria i les semifinals per centres, que van tenir lloc fa dues setmanes, dissabte es va celebrar la final d’aquesta competició de programació.

La jornada va començar al matí amb 35 finalistes júnior que es van enfrontar entre ells al llarg de sis rondes de partides. Els quatre primers classificats van jugar la final a les 12.45h, on hi va haver doble representació de Codelearn Banyoles, amb el Pau i la Nicole, que es van enfrontar al Dídac (Codelearn Vic) i el Dani (Codelearn Sabadell). Va ser una final tan igualada que, malgrat que inicialment apareixia el Pau com a guanyador, després de revisar la “Foto Finish” vam comprovar que havien arribat pràcticament empatats, però el Dídac ho havia fet una mica abans. Finalment es va decidir que ambdós compartissin el primer lloc i es van endur cadascú una Nintendo Switch Lite.

Mentrestant, durant el matí els 65 finalistes sènior havien començat a jugar també les seves vuit rondes de classificació. A la tarda, un cop acabades les primeres rondes, els 16 primers classificats es van enfrontar entre ells en quatre partides simultànies amb quatre participants a cadascuna, els guanyadors de les quals accedirien a la partida final. Entre els quatre finalistes hi havia doble representació de Codelearn Lleida, amb el Pol L. i el Marcel, que es van disputar la victòria contra la Maria (Codelearn Gavà) i el Pol G. (Codelearn Terrassa). Els quatre van estar molt igualats, però finalment el Pol Llinas es va endur la victòria i el sistema de realitat virtual Oculus Quest que hi havia en joc, així com 40.000 punts per utilitzar a la botiga de la plataforma de Codelearn.

El Karel Challenge és una competició de programació oberta a tothom: hi participen tant alumnes de Codelearn com participants externs. L’edició d’aquest any ha comptat amb la participació de més de 600 jugadors repartits en dues categories: júnior (nascuts del 2009 en endavant) i sènior (nascuts fins l’any 2008, inclòs). La jornada es va poder veure en directe al canal de Twitch de Codelearn, on va tenir un bon seguiment.