El dissabte 1 de juny vam celebrar la gran final presencial de la Karel Challenge 2024 a la Facultat d’Informàtica de Barcelona. Al llarg de tot el dia, més de 100 joves programadors van participar a la fase final de la competició de programació que organitza anualment Codelearn. La Karel Challenge és un repte que posa a prova la velocitat, l’estratègia i la precisió a l’hora de programar i, malgrat que el nivell general puja any rere any, com sempre només hi podia haver un vencedor per a cada categoria: el Marc Ródenas es va proclamar campió de la categoria Júnior i el Manel Abizanda es va endur el trofeu de campió de la categoria Sènior.
Els finalistes de la categoria Júnior van arribar a la Sala Àgora a les 10 del matí per recollir les seves acreditacions i preparar-se per al matí de competició que els esperava. Només mitja hora més tard començava la primera de les sis rondes de partides que havien de jugar tots els participants. Cada partida simultània comptava amb la participació de quatre jugadors, cadascun dels quals tenia assignat un robot Karel d’un color diferent i havia de guiar-lo a través d’un mapa per intentar ser el primer en recollir tots els beepers, superar els obstacles que es trobés pel camí i arribar a la sortida abans que els rivals.
Després de jugar-se la classificació en una Final a 16, a la 1 del migdia els quatre primers classificats es van enfrontar a un últim mapa. Els jugadors que van arribar a la Final a 4 d’aquesta categoria van ser l’Aritz Cemborain (Les Corts), l’Èric Porcel (Banyoles), el Jan Bagó (Banyoles) i el Marc Ródenas (Igualada), que finalment va ser el més ràpid de tots i es va proclamar guanyador de la Final Júnior. El seu premi va ser una Nintendo Switch OLED, un trofeu de campió i punts extra que es podrà gastar com vulgui a la plataforma de Codelearn. La resta de participants de la partida final també es van endur punts i una Nintendo Switch Lite.
A la tarda va ser el torn dels participants més grans. Les primeres partides de la Final Sènior van començar a les 16h seguint la mateixa mecànica que al matí, però aquesta vegada amb set rondes de partides, una Final a 16 i la posterior Final a 4. Els mapes proposats eren més complicats i hi havia un màxim de temps per superar cada repte. En cas d’empat, com va passar en alguna de les partides de la Final a 16, superar el mapa El més ràpid de l’Oest determinava qui passaria a la fase següent. Finalment, els quatre primers classificats que van jugar la partida final van ser el Manel Abizanda (Manresa), l’Adrià Valeri (Eixample Dret), el Dani Barrera (Sabadell) i el Pau Vázquez (Banyoles), la majoria dels quals ja havia arribat a la final en edicions anteriors. Aquesta vegada el triomf va ser per al Manel Abizanda, que es va endur a casa el trofeu de campió de la Karel Challenge Sènior i un portàtil gaming, mentre que els altres tres finalistes també van aconseguir punts i una Nintendo Switch Lite.
Tots els participants de les dues categories van marxar de la FIB amb una medalla de finalistes i una nova gorra de Codelearn. A més, durant les entregues de premis també es van sortejar regals entre tots els finalistes, per exemple cubs de rubik, consoles, teclats i ratolins gaming, auriculars, monitors, portàtils i cadires gaming. Un any més, vam gaudir molt d’aquesta jornada presencial i tots els participants van demostrar molt bona actitud, molta esportivitat i ganes de passar-s’ho bé, per la qual cosa volem agrair la participació de tots els finalistes i l’assistència i el suport de les seves famílies, així com la col·laboració de la FIB – UPC per fer possible l’organització de la final.
Karel Challenge Online
Si no voleu esperar fins l’any que vinent, us recordem que organitzem una altra Karel Challenge en modalitat 100% online i que encara us hi podeu inscriure a través d’aquest enllaç. La competició online estarà oberta a partir del 3 de juny i la final se celebrarà el 29 de juny. El guanyador d’aquest any (categoria única) aconseguirà unes Meta Quest 2 i 25.000 punts i la resta de participants aconseguiran més o menys punts en funció de la seva posició a la classificació.
El funcionament del joc és exactament el mateix que a la competició presencial, però en aquest cas es permet l’ús de codi prèviament guardat, extensions de navegador, macros i recursos similars, ja que a la modalitat online es considera legal tot allò que no ataqui el servidor ni altres rivals i que no modifiqui el codi fons del joc ni les regles que segueix.