Select Page

Després de dos anys organitzant la competició 100% online degut a les restriccions derivades de la pandèmia, per fi hem pogut tornar a gaudir d’una activitat presencial de la Codeathlon. Dissabte es va celebrar a Manresa la jornada presencial de l’edició de primavera, que aquesta vegada va comptar amb la col·laboració del projecte Qui-Bot H2O de la UPC Manresa. Més de 40 participants de la Codeathlon van assistir al Museu de la Tècnica de Manresa per intentar sumar el màxim de punts possibles i continuar escalant posicions a la classificació de la lliga de programació de Codelearn.

Al llarg de tot el matí, els clans participants es van haver d’enfrontar a un nou repte que combinava programació, robòtica i química. L’activitat STEAM començava amb un petit experiment químic i continuava amb el muntatge d’un robot que posteriorment havia de ser programat per ser capaç de manipular el contingut de les provetes. Una vegada més, el treball en equip va ser clau a l’hora d’assolir l’objectiu comú i finalment el guanyador de la jornada presencial va ser el Grup E, un grup que estava format per representants de tres clans diferents que van endur-se cinc punts: ICKKDBB, La barbacoa i Los pollos de Sant Cugat.

Al mateix espai, els participants van tenir l’oportunitat de veure en funcionament un robot que també podia fer experiments, però que era més gran i tenia un disseny molt diferent: el mateix robot que protagonitza el cartell del projecte Qui-Bot H20 ja és una realitat i està en període de proves. L’han desenvolupat Aleix Badia i Pau Lafoz, creadors de la cooperativa La Codornella, i es tracta d’un model que vol apropar la programació als més petits sense que hagin de fer servir les pantalles. L’Aleix Badia va ensenyar als nens i nenes com funcionava i el van poder “programar” d’una manera molt especial: mitjançant blocs físics de colors. Cada bloc podia donar una instrucció diferent al robot, en funció del seu color, de manera que introduint un seqüència de blocs a l’esquena del robot podien comunicar-li quines accions volien que fes.

Després de la jornada presencial hem viscut molts canvis a la classificació de la Codeathlon. A la Golden League, la seva participació i els cinc punts aconseguits han fet que ICKKDBB pugi fins a la primera posició amb 26 punts i 46 gols. El clan zebra, que també va participar a l’activitat, es manté en segon lloc amb 23 punts i 50 gols, i Los pollos de Sant Cugat aprofiten els cinc punts aconseguits per col·locar-se en tercera posició amb 20 punts i 41 gols. Els segueix de prop Infinity Sabadell i los xungos del barrio, i completen el Top10 EXPLORER TEAM, Codemaños (que va realitzar l’activitat des del centre Codelearn Zaragoza), Avecrem, KRITICsystem i Clan Duty.

A la Silver League, el clan La barbacoa continua líder (26 punts i 27 gols). Ara el segueix Code S&B, que puja a la segona posició després d’aconseguir tres punts aquest dissabte (22 punts i 20 gols), i THE WORKERS baixa al tercer lloc (19 punts i 25 gols). Amb 14 punts, els segueixen HackerDragons, Maincraaa i 5F, i completen el Top10 FMTE TB, Techy Girls i VIVA ESPAÑA, amb 13 punts, i Andorra Andorra, amb 12 punts.

Pel que fa a la Bronze League, JOSEP es manté líder amb 21 punts i 20 gols, The crucks puja a la segona posició amb 16 punts i 14 gols, i LOS GAMERS baixa al tercer lloc amb 15 punts i 13 gols. Els segueixen Els Muixanguers, que també sumen 15 punts gràcies a la seva participació a la jornada presencial, PowerPremia (14 punts i 13 gols), que també va aconseguir tres punts dissabte, i pros, també amb 14 punts. Completen el Top10 Tarragonins, Code A.X.L, Infinity coins i Isla Pingüino.

Ús de cookies

Codelearn.cat utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si segueixes navegant entenem que ho acceptes. Més informació

ACEPTAR