Blog

Roger Torres i Luca Bouman, campions de la Karel Challenge 2025
El dissabte 31 de maig vam celebrar la final de la Karel Challenge 2025 a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (UPC Campus Nord). Dividits en dues categories en funció de la seva edat, durant tot el dia prop d’un centenar de joves programadors van participar a la fase final d’aquesta competició de programació que organitza anualment Codelearn. Es tracta d’un eSport de creació pròpia que posa a prova la velocitat, l’estratègia i la precisió a l’hora de programar, i aquesta vegada els més ràpids han estat el Roger Torres (Codelearn Andorra), guanyador de la categoria Júnior, i el Luca Bouman (Codelearn Castelldefels), campió de la categoria Sènior.

Codelearn Guinardó: nova acadèmia de programació i robòtica a Barcelona
Aquest mes ha obert les seves portes el nou centre Codelearn Guinardó, la cinquena acadèmia de Codelearn a la ciutat de Barcelona. L’escola de programació, robòtica i pensament computacional més gran de Catalunya continua creixent amb l’objectiu d’apropar aquestes disciplines als joves, ajudant-los així a preparar-se per al futur i aprendre les habilitats del segle XXI d’una manera única i divertida.

Final de la Karel Challenge 2025
El dissabte 31 de maigcelebrarem la final de la Karel Challenge 2025 a la Sala Àgora de la FIB – UPC Campus Nord (Barcelona). El cap de setmana passat, els centres Codelearn van organitzar les seves respectives semifinals presencials i els millors classificats de cada centre s’hauran d’enfrontar entre ells el proper dissabte dividits en dues categories: Júnior (finalistes nascuts del 2013 en endavant) i Sènior (finalistes nascuts fins l’any 2012, inclòs).

Inscripcions obertes per a la Hack The Future
Si t’agraden els reptes, ets una persona creativa amb alguns coneixements de programació i vols transformar les teves idees en un projecte real, tenim una proposta per a tu! El 14 de juny de 2025 tindrà lloc a Gavà la hackató educativa «Hack the future», una activitat presencial oberta a joves de 13 a 18 anys amb interès per la programació, la creativitat i el treball en equip. Durant tot un dia, els participants treballaran en equips de dues persones per idear, dissenyar i desenvolupar un joc educatiu funcional que pugui integrar-se en una plataforma d’aprenentatge.

La cultura de l’error: millorar l’aprenentatge a través del debugging
En un món educatiu cada cop més digitalitzat, la manera com gestionem els errors és un element clau per al desenvolupament de les habilitats de pensament crític i creatiu dels més joves. En aquest sentit, la programació ofereix una plataforma única per integrar el procés d’aprenentatge i l’error. En lloc de veure els errors com a fracassos, el debugging (la depuració de codi) ens ensenya a transformar-los en oportunitats d’aprenentatge.