Select Page

PREGUNTES FREQÜENTS

FAQ

Questions Fréquemment Posées

Resol tots els teus dubtes

Què és programar?

Programar és el procés de comunicar-se amb una màquina en el seu idioma per tal d’aconseguir que faci allò que nosaltres volem.

Com a resultat de la programació es crea el software (programari), que són totes aquelles aplicacions que fem servir als ordinadors, mòbils i la majoria de màquines actuals.

Per exemple, el sistema operatiu Windows, el cercador Google, el sistema Android o iOS que donen vida als mòbils d’avui en dia… tot això és software que ha estat creat gràcies a la programació.

Per què cal aprendre a programar? Ja ho farà una IA, no?

Cal que tothom sàpiga llegir i escriure? Doncs bé, la resposta és la mateixa, ja que avui en dia el software fa funcionar el nostre món, des del microones fins als satèl·lits espacials.

Òbviament, no tothom necessita la capacitat d’escriure al nivell dels grans escriptors, però conclourem que l’habilitat d’escriure és molt útil en la nostra vida. El mateix és aplicable a la programació i el pensament computacional, que és el principal avantatge que adquirim a l’aprendre a programar. El pensament computacional ens ajuda a pensar de forma més lògica i estructurada, a entendre millor els nostres problemes (tecnològics o no) i facilita trobar solucions.

No disposar d’aquesta habilitat clau ens posarà en un seriós desavantatge respecte als que sí que la dominen, ja que es tracta d’un llenguatge universal i transversal a totes les disciplines.

Aprendre a programar no és massa complicat per a un nen?

Doncs en absolut, tot el contrari. Sovint els adults tenim prejudicis que ens dificulten l’aprenentatge; en canvi, l’actitud dels nens és totalment oberta i receptiva, especialment amb el nostre enfocament d’aprendre jugant.

Què és el “Computational Thinking”?

El pensament computacional o “computational thinking” es una tècnica de solució de problemes que utilitza tècniques i conceptes informàtics. El terme va ser utilitzat per primer cop per Seymour Papert al 1996.

El pensament computacional es pot emprar per a resoldre problemes complicats de manera algorísmica i sovint s’utilitza per a millorar l’eficiència de processos. És una habilitat fonamental no només per als enginyers informàtics, sinó per a tothom, ja que és aplicable a totes les disciplines.

Google, per exemple, s’ha compromès a promoure el pensament computacional a tot el currículum K-12 (educació primària i secundària) per donar suport a l’aprenentatge de l’estudiant i exposar-los a tots a aquesta habilitat segle XXI.

Si vols, pots consultar més informació sobre els beneficis i característiques del pensament computacional.

“Computational thinking”: L’habilitat del segle 21. Per què és important?

El món actual funciona gràcies al “software” (programari). El programari és a tot arreu i forma part de la nostra vida quotidiana: internet, dispositius mòbils, cotxes, aparells mèdics, gps, etc. El “software” és emprat en totes les disciplines i àmbits de la nostra vida i aquesta tendència augmenta i és cada vegada més forta.

Així com avui en dia no podem concebre que els nostres fills no sàpiguen anglès, és molt important adonar-nos que el pensament computacional (o la programació) es una habilitat indispensable que marcarà una forta diferència entre els que la posseeixen i els que no. La diferència serà abismal.

Si vols, pots consultar més informació sobre els beneficis i característiques del pensament computacional.

Quina diferència hi ha entre Codelearn amb les classes d’informàtica que ja fan a l’escola o altres acadèmies?

No s’ensenyen les mateixes coses, ni de la mateixa forma. És la mateixa diferència entre saber conduir i saber construir un cotxe. A l’escola i a la majoria d’acadèmies simplement s’ensenya a utilizar alguns programes de l’ordinador. A Codelearn, ensenyem a crear-ne de nous.

En les classes d’informàtica habituals, els nens només aprenen mecànicament a fer un seguit de tasques, i a utilitzar programes que pocs anys després queden desfasats. La programació i el pensament computacional estimulen en canvi habilitats com la creativitat o la capacitat de resoldre problemes, i a més aquestes habilitats un cop desenvolupades perduren per sempre.

Respecte a altres acadèmies de programació (no d’informàtica), Codelearn compta amb un mètode únic, creat gràcies a l’experiència de professionals, que assegura que l’alumne assimila correctament els continguts i a més a més ho fa divertint-se.

A Codelearn l’aprenentatge és un procés a llarg termini, ja que la programació, d’igual forma que aprendre un idioma o a tocar un instrument, no és quelcom que es pugui aprendre en un curset, sinó a base d’anys de pràctica. Per això també és important que l’alumne comenci jove a aprendre’n, ja que d’aquesta manera pot arribar a l’edat adulta amb grans capacitats.

A partir de quina edat es poden apuntar?

Es poden matricular nens i nenes a partir del moment en què poden llegir amb facilitat (uns 6-7 anys). No hi ha límit d’edat!

On us podem trobar?

A la secció de Contacte podeu trobar les dades per venir a un dels nostres centres a visitar-nos. Actualment hi ha més de 20 centres Codelearn repartits per tot el territori català. Consulta el llistat de centres per veure on som.

Si ets d’una altra població i vols saber quin és el lloc més proper on pots aprendre mitjançant el mètode Codelearn, o si t’agradaria portar Codelearn a la teva població o escola, posa’t en contacte amb nosaltres.

Com funcionen les classes per videoconferència?

  • Una classe per videoconferència té una duració prevista de 55 minuts.
  • Intentem agrupar en petits grups de 3 o 4 alumnes les videoconferències per crear una experiència més social. No obstant, la mida del grup dependrà de les disponibilitats horàries dels alumnes, sent possible que siguin classes d’1 o 2 alumnes amb el professor o, en casos extraordinaris, amb més de 4.
  • No hi haurà classes per videoconferència del 22 de desembre al 7 de gener (ambdós inclosos), durant la setmana de Pasqua i el seu dilluns posterior, així com en els següents dies, declarats festius a Espanya i/o a Catalunya: 1 de maig, 24 de juny, 15 d’agost, 11 de setembre, 12 d’octubre, 6 i 8 de desembre.

Vull fer més exercicis, per què no puc?

El nostre objectiu és desenvolupar el pensament computacional dels alumnes i és per això que seguim un mètode propi basat en la idea d’aprendre a programar. No ho fem pel simple fet d’esdevenir programadors, sinó per aprendre a raonar, a ser més lògics i, en definitiva, per aprendre l’habilitat de resoldre problemes. La programació és una manera fantàstica d’adquirir aquesta habilitat.

El fet que hi hagi un límit d’exercicis diaris és perquè no ens importa tant la quantitat com la qualitat: els estudis de l’àmbit docent conclouen que els nous aprenentatges s’assimilen millor si es treballen una mica cada dia, que amb un “empatx” cada molts dies.

El més important per avançar és la constància. La plataforma, que és semi-intel·ligent, “premia” la constància fent un camí més ràpid, que et portarà a veure nous continguts més de pressa. D’altra banda, si detecta que hi ha irregularitat en la realització d’exercicis, interpretarà que allò que s’està treballant està costant més i farà el camí més llarg plantejant exercicis addicionals de reforç.

M’agrada el projecte. Com puc formar-ne part?

Hi ha diverses maneres de col·laborar amb Codelearn:

  • Podeu ajudar-nos fent difusió de Codelearn, del pensament computacional i de l’aprenentatge de la programació per a nens i joves.
  • Si voleu treballar amb nosaltres, consulteu la pàgina d’ofertes de feina i envieu-nos el CV.
  • Si us interessa portar Codelearn a la vostra població, aneu a la pàgina de franquícies Codelearn

Si teniu qualsevol idea, proposta o suggeriment, no dubteu a enviar-nos un correu electrònic!

CONTACTE

Envia’ns les teves preguntes o demana’ns més informació